طرح "پله های رشد" در کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) قم برگزار می شود
طرح "پله هاي رشد" در کانون فرهنگي هنري فاطمه الزهرا (س) قم برگزار مي شود

طرح "پله های رشد" در کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) قم برگزار می شود

طالب نيا از برگزاري طرح "پله هاي رشد" در تابستان 1402 به منظور غني سازي اوقات فراغت کودکان و نوجوانان در کانون فرهنگي هنري فاطمه الزهرا (س) قم خبر داد.
شناسه خبر : 49377 تاریخ انتشار : ۱۹ تير ۱۴۰۲ زمان انتشار : ۱۵:۳۳

«محمد طالب نیا» در گفتگو با روابط عمومی ستاد هماهنگی کانون‌های فرهنگی هنری مساجد استان قم گفت: برنامه ‌های اوقات فراغت کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(س) از ابتدای تیرماه آغاز شده و تا 31 شهریور امسال ادامه دارد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(س) افزود: برنامه های این کانون برای غنی سازی اوقات فراغت در دو گروه سنی کودکان و نوجوانان تقسیم بندی شده است.

 

وی به برنامه های گروه سنی کودک (تا 11 سال) اشاره کرد و ادامه داد: کلاس های آموزش مهارت قرائت قرآن از روخوانی تا تجوید، حفظ جزء 30، کلاس های آموزش خوشنویسی، زبان انگلیسی و تکواندو از برنامه های ویژه این گروه سنی است.

 

طالب نیا ادامه داد: برای نوجوانان تا 18 سال نیز علاوه بر کلاس های معارفی و آموزش قرآن، کلاس های مهارتی و فنی مانند زبان انگلیسی، الکترونیک، سواد رسانه و فوتسال را اجرا می کنیم.

 

وی افزود: جلسه قرائت و تبیین نهج البلاغه (دوشنبه شب ها) و جلسه تفسیر قرآن (جمعه ها) از برنامه های عمومی کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(س) می باشد.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا(س) به برگزاری طرح پله های رشد اشاره کرد و گفت: این طرح به منظور تقویت بنیه علمی اعضا و غنی سازی اوقات فراغت علی الخصوص زمانی که  نوجوان در منزل است برگزار می شود.

 

طالب نیا ادامه داد: مهمترین هدف این طرح درگیر ساختن نوجوان با چالش های آموزشی و علمی است به گونه ای که عموما نیازهای خودش را شناخته و باعث رشد فکری و ذهنی او شود.

 

وی به مراحل متنوع طرح اشاره کرد و ادامه داد: درخواست پژوهش و تحقیق از دانش آموزان با موضوعات مختلف علی الخصوص مناسبت های ملی و مذهبی، ساخت تولیدات چند رسانه ای همراه با آموزش در فضای مجازی، اجرای برنامه های آموزشی در قالب سرگرمی و معماهای متنوع، آموزش تئاتر و دریافت کلیپ های اجرا یا استندآپ کمدی اعضای کانون و برگزاری مسابقه داستان نویسی به منظور تقویت بنیه ادبی اعضا، از جمله مراحل این طرح است.

 

مدیر کانون فرهنگی هنری فاطمه الزهرا (س) قم با بیان اینکه در این طرح هر مرحله یک پله نامیده می شود و امتیاز خاص خودش را دارد، گفت: امتیازات اعضا در برنامه های مختلف محاسبه شده و در پایان طرح نفرات برتر با اهدای جوایز نفیس مورد تجلیل قرار می گیرند.